Hegseth om Iran: ”Våra förhandlingskort är bomber”

 

Hegseth om Iran: ”Våra förhandlingskort
är bomber”

AV DICK EMANUELSSON

För varje dag blir uttalandena från
Krigs-Trojkan Trump, Hegseth, Vance och Rubio allt mer verklighetsfrämmande,
snarare likt en samling livsfarliga psykopater.

Vem förvånas att Joe Kent, Trumps
ansvarige för antiterroristbekämpning fick nog och lämnade de män som nu drar
världen allt snabbare mot en bokstavlig katastrof.

I dag, under ceremonin för Joe
Kents efterträdare, den nya ministern för inrikes säkerhet bekräftade Trump att
USA och Iran har förhandlat om ett slut på fientligheterna i Mellanöstern, något
som Teheran omedelbart dementerade.

– Ja, det visar sig att vi
förhandlar. Det jag sa igår var helt sant. Just nu förhandlar vi. De gör det
tillsammans med [utrikesminister] Marco [Rubio] och [vicepresident] James D.
[Vance]. De gör det. Och å andra sidan kan jag säga er, de vill göra en
överenskommelse, hävdade Trump.

Det iranska utrikesministeriet
uppgav för sin del, i en kommuniké som släppts av iranska medier, att det INTE pågår
några samtal mellan Teheran och Washington.

”Vi förhandlar med bomber”

Den fjärde galningen, Krigsministern
Pete Hegseth hävdade i evangeliska termer att medan USA-styrkor fortfarande ”svävar
över Teheran” har Iran ”möjlighet att bestämma sin framtid”.

Att inleda attacker mot Iran är ett sätt att förhandla med
landet, påstod han nästan lyriskt inför reportrar som stod som frågetecken.

– Vi anser oss vara en del av
förhandlingarna. Vi förhandlar med bomber, förklarade Hegseth, som hade Trump vid
sin sida.

Bomberna föll 350 meter från kärnkraftverket den 17 mars.
I dag, den 24 mars upprepade de bombningarna.

Joe Kent hade konstaterat att Iran
inte har haft eller har kärnvapen. I bakgrunden var det Netanyahu som drog i
tåtarna och ville ha kriget mot Iran. Trump förklarade också vid
12-dagarskriget i juni 2025, att han hade likviderat dess möjligheter att
producera dessa vapen. Men åtta månader senare använder Trump än en gång denna
förevändning för att bomba landet och inrätta en ny regering i Teheran.

– Presidenten har gjort det klart
att de inte kommer att ha kärnvapen. Krigsdepartementet håller med. Vårt jobb
är att säkerställa det, specificerade han.

Hegseth berömde landets väpnade
styrkor för att ha ”inlett förintelsen av fienden med all möjlig grymhet från
första stund” av operationen mot Islamiska republiken och gick längre och lade
till en episk dimension till sina uttalanden:

– Aldrig tidigare har en modern
armé förintats så snabbt och på ett så historiskt sätt, besegrad från dag ett
med överväldigande eldkraft, hävdade han.

Enligt Hegseth har de flygattacker
som genomförts av USA och Israel ”utan tvekan varit värdiga att skrivas in i
historieböckerna”.

På marken låg det redan den första
dagen, den 28 februari 175 flickor från lågstadiet, lemlästade och sönderslitna
av krigshunden Hegseths bomber.

I dag har galningarna för andra gången
i följd bombat kärnkraftverket i Bushehr. En projektil träffade kärnkraftverket
omkring klockan 21:08 den 24 mars, rapporterade nyhetsbyrån IRNA.

 

Vid en direktträff av kärnkraftverket skulle den rådande vindriktningen föra det radioaktiva molnet sydost, direkt mot Förenade Arabemiraten.


USA och Israel söker skapa en
kärnkraftstragedi i Mellanöstern

Är dessa verkligen monarkiernas
allierade i Gulfen?

Den 17 mars inträffade en attack
mot en byggnad för mätteknik nära en kraftenhet i drift vid kärnkraftverket
Bushehr, skriver den spanskspråkiga portalen ‘Líneas Rojas’, och fortsätter:

Den ryskbyggda anläggningen är
fortfarande i drift, men denna attack, som ägde rum 350 meter från reaktorhallen,
som är innesluten av ett hermetiskt förseglat hölje, indikerar att försöket
till förstörelse åtminstone var beräknat och testat av angriparna. Om det
skyddande höljet på VVER-1000-reaktorn skulle brytas igenom skulle en
kärnvapenkatastrof av exempellös omfattning och fara inträffa.

Reaktorns aktiva område innehåller
cirka 72 ton kärnbränsle, och kylbassängerna rymmer mer än 200 ton använt
bränsle. Förstörelsen av kylsystemen skulle få den aktiva zonen att smälta ner
och släppa ut en massiv mängd radionuklider (Cs-137, I-131, Sr-90). Även om
VVER-1000-reaktorns skyddande hölje kan innehålla en del av utsläppet, skulle
den rådande vindriktningen föra det radioaktiva molnet sydost, direkt mot
Förenade Arabemiraten.

I ökenförhållanden, där det inte
finns något naturligt regn som läcker ut jorden och inga floder som leder bort
avrinningen, skulle cesium-137 permanent lägga sig i saltslätterna och
kustområdena. För Förenade Arabemiraten skulle detta inte bara innebära en
ekonomisk recession, utan det fysiska slutet för staten.

Strålningen skulle sedan färdas mot Oman, över havet till
södra Indien, eventuellt påverka Sri Lanka, och kan nå Indonesien, Malaysia och
södra Thailand.

Se videon nedan


▪️ Videon visar den ungefärliga
omfattningen av radioaktiv kontaminering i händelse av en attack mot
Bushehr-kärnanläggningen i Iran.

Men i Sverige angriper Kristersson
och hans iskalla moderatminister Stenergard Iran för att landets regering har
fräckheten att försvara sig mot Epstein-koalitionens kriminella angreppskrig.


VIDEO:

Så förflyttas och förgiftas regionen av USA & Israels bombningar av Irans kärnkraftsanläggingar. Kristersson&Stenergard är medskyldiga till dessa flagranta folkrättsbrott, de anklagar den angripna parten, Iran för att vara ansvarig för kriget och inte angriparen, USA och Israel.





LÄS MER:

måndag 23
mars 2026

Trump bluffar, pressas, retirerar och har stängt in sig i en
hörna medan Iran glänser i politiska och operativa militära termer

https://dickemamundo.blogspot.com/2026/03/trump-bluffar-pressas-retirerar-och-har.html

 

måndag 23
mars 2026

”Jag vill inte dö för Israel”: USA-militär tvivlar på Trumps
strategi i Iran

https://dickemamundo.blogspot.com/2026/03/jag-vill-inte-do-for-israel-usa-militar.html

 

lördag 21
mars 2026

En iransk offensiv som skakar Epstein-koalitionen (US-Isr.)
Bifogat: ”Israels” kärnvapenarsenal, två slags tolkningar

https://dickemamundo.blogspot.com/2026/03/en-iransk-offensiv-som-skakar-epstein.html

 

lördag 21
mars 2026

En desperat och pressad Trump häver sanktionerna mot iransk
olja!

https://dickemamundo.blogspot.com/2026/03/en-desperat-och-pressad-trump-haver.html

 

fredag 20
mars 2026

Flera av USA:s militärbaser i Mellanöstern brinner efter iranska
attacker, samtidigt som USA:s statsskuld når 39 biljoner dollar!

https://dickemamundo.blogspot.com/2026/03/flera-av-usas-militarbaser-i.html

 

torsdag 19
mars 2026

Iran attackerar Israels andra raffinaderi

https://dickemamundo.blogspot.com/2026/03/iran-attackerar-israels-andra.html

torsdag 19
mars 2026

Video: Iran bombar Israels största raffinaderi

https://dickemamundo.blogspot.com/2026/03/video-iran-bombar-israels-storsta.html

torsdag 5
mars 2026

Hetsen mot Järfällamoskén och en Simona Mohamsson (L) som
förvandlar offret till bödel

https://dickemamundo.blogspot.com/2026/03/hetsen-mot-jarfallamosken-och-en-simona.html

torsdag 5
mars 2026

Iranska kvinnor vill inte bli befriade av väst, än mindre av USA
eller Israel

https://dickemamundo.blogspot.com/2026/03/iranska-kvinnor-vill-inte-bli-befriade.html

 

tisdag 3
mars 2026

“Från Gaza till Minab (Iran), 160 små oskyldiga flickor,
kallblodigt mördade”


https://dickemamundo.blogspot.com/2026/03/fran-gaza-till-minab-iran-160-sma.html

måndag 2
mars 2026

En spansk vänster och ett svenskt lightliberalt v-parti om
angreppskriget mot Iran. Folkmordsduon ”är det största hotet mot
mänskligheten”!
https://dickemamundo.blogspot.com/2026/03/en-spansk-vanster-och-ett-svenskt.html

söndag 22
februari 2026

USA:s krigshot mot Iran [10]: Khamenei till USA: “Farligare än
ett hangarfartyg är vapnet som sänker det”
https://dickemamundo.blogspot.com/2026/02/usas-krigshot-mot-iran-10-khamenei-till.html

söndag 22
februari 2026

Modebloggaren som blev källan för The Guardians “30 000 döda i
Iranprotester” som legitimerar Trumps förevändning för angreppskriget mot Iran
[3-3]

https://dickemamundo.blogspot.com/2026/02/modebloggaren-som-blev-kallan-for.html

onsdag 18
februari 2026

USA smugglade in tusentals Starlink-terminaler i Iran som fick
motsatt effekt [2-3]

https://dickemamundo.blogspot.com/2026/02/usa-smugglade-in-tusentals-starlink.html

tisdag 17
februari 2026

Hur USA:s
oljemagnater öppet talar om att beslagta Irans olja och kallar det ”mänskliga
rättigheter” [1-3]

https://dickemamundo.blogspot.com/2026/02/hur-usas-oljemagnater-oppet-talar-om.html

tisdag 27
januari 2026

När SvT:s journalistik inbjuder Trump att bomba ett land

https://dickemamundo.blogspot.com/2026/01/nar-svts-journalistik-inbjuder-trump.html

onsdag 21
januari 2026

Iran och ”trovärdiga källor” från finansiärerna om dödstalet?

https://dickemamundo.blogspot.com/2026/01/iran-och-trovardiga-kallor-fran.html

onsdag 21 januari 2026

Iran och ”trovärdiga
källor” från finansiärerna om dödstalet?

https://dickemamundo.blogspot.com/2026/01/iran-och-trovardiga-kallor-fran.html

söndag
18 januari 2026

Dråpslaget
mot Mossads iranska agenter och beslagtagningen av 60 000 vapen

https://dickemamundo.blogspot.com/2026/01/drapslaget-mot-mossads-iranska-agenter.html

söndag
18 januari 2026

Bakom
upploppen i Iran: Förbindelsen Israel-Pahlavi och villfarelsen om en
”regimförändring” i Iran

https://dickemamundo.blogspot.com/2026/01/bakom-upploppen-i-iran-forbindelsen.html

Tema IRAN: 1)
Utrikesministern: ”Det har gått fyra dagar och allt är lugnt”. 2) Västerländska
medier vittvättar dödliga upplopp i Iran och förlitar sig på amerikanska
regeringsfinansierade `NGO:s´

https://dickemamundo.blogspot.com/2026/01/tema-iran-1-utrikesministern-det-har.html 

fredag
9 januari 2026

USA-Israel:
”Knäcka den iranska nöten”

https://dickemamundo.blogspot.com/2026/01/usa-israel-knacka-den-iranska-noten.html