VIDEO: 1) Den största MANIFESTATIONEN i världen i solidaritet med Palestina! 2) USA:s ”son of a bitch” anno 2023

 


IRAK:s folk med PALESTINA!

Detta är i Bagdad, Iraks huvudstad. De är videosekvenser den 13 oktober och den största koncentrationen i världen i solidaritet med det palestinska folket. En hel stad gick ut på gatorna. Må folkmördarna och dess uppdragsgivare darra!

VIDEO:





USA:s ”son of a bitch” anno 2023

Det klassiska och ökända citatet av USA:s president Franklin D.
Roosevelt:

”He is a son of a bitch but he is our son of a
bitch”
, med hänvisning till den nicaraguanske diktatorn Anastasio Somoza
på 1930-talet, lika giltigt i dag som någonsin under 2000-talet.




Klicka för större FORMAT.

”Mänskligheten behöver en ny världsordning och USA kan bygga den”, sa USA:s president Joe Biden i ett av sina bipolära fantasifulla önskeuttalanden från en svunnen tid.

Grafiken illustrerar sammansättningen av hans administration.

”Antisemitism”? Bullshit. Ren och krass verklighet.



Olena Ryzh

Det du inte läser i DN eller hör från Paasikivi:

”Jag hatar det här kriget”!

En video av en kvinnlig ukrainsk soldat från den 47:e
Luftburna Brigaden av Ukrainas väpnade styrkor, Olena Ryzh, cirkulerar på
Internet, där hon känslomässigt beskriver situationen för sin enhet på fronten:

– Jag trodde inte att tiden skulle komma när jag
skulle spela in en sådan här video. Men jag hatar det här kriget! Jag hatar
det! På några timmar förlorade vi lika många vapenbröder som vi inte har
förlorat på fyra månader. Fan ta alla ANSVARIGA som är inblandade i detta!”

Enligt skärmdumpen flyttades den 47:e Brigaden från
Zaporozhye-fronten till norr om den omringade staden Avdeevka. Ukrainska
soldater kallar striderna om Avdeevka för en ”katastrof” och en ”köttkvarn”.

Med hänsyn till de kolossala förlusterna av den 47:e
brigaden och Ukrainas väpnade styrkor som helhet i Zaporozhye-riktningen,
verkar det som om de ukrainska trupperna i Avdeevka förgörs i massomfattning.

Som jag sammanfattade i den föregående publikationen
om Norges erbjudande till ukrainska flyktingar om att återvända till Ukraina:

”Det är lätt att vara efterklok, men fler än en europé förbannar idag sina ansvariga
politiker i Bryssel samt Vita Huset för att ha saboterat och inte uppfyllt
Minsk-avtalen 2014 och 2015 samt gett Moskva löftet i december 2021 om att inte
ta in Ukraina i NATO.
Då hade Norge, Schweiz och övriga Europa sluppit den ekonomiska recessionen, miljoner ukrainska flyktingar hade kunnat fira jul i sina hem med centralvärme och i fred i stället för att gå till kyrkogården för att lägga ned en blomma på graven”.


VIDEO:
Desperat ukrainsk kvinnlig soldat: