Terroristattacker i Aleppo skördar nio civila liv. Varför säger väst inget?
Terroristerna riktar in sin granatkastare mot ett regeringskontrollerat bostadsområde. I dag skördade den islamistiska terrorn nio liv och 37 skadade. Varför skriver inte DN om det? Varför sammankallas inte runda-bord-debatter på radion och TV för att debattera verkligheten och inte den önskade verkligheten sett ur Vita Husets perspektiv? När har svensk TV ställt frågor på sjukhusen under regeringskontroll? För trots motsatta påståenden fungerar sjukhusen där den syriska armén garanterar kontrollen. Men även sjukhusen är skottmål för terroristerna som i fallet det ryska fältsjukhuset som besktös av ovanstående män och dödade två ryska kvinnliga läkare. När hör vi protesterna mot terroristerna i Vita Huset.
Terroristattacker i Aleppo skördar nio civila liv. Varför säger väst inget?
Av Dick Emanuelsson
TEGUCIGALPA
/ 2016-12-10 / Terroristerna i Aleppo är frustrerade och desperata inför den
syriska arméns anstormning och befriande av Syriens största stad, Aleppo. I
dag, lördag avlossade de flera raketer mot bostadsområden i den regeringskontrollerade
delen av Aleppo med följden att nio civila förlorade livet.
Inte mindre än 37 civila skadades av granaterna.
I den följande videon som den Federala Nyhetsbyrån publicerade i
dag, visar kollegorna följderna av attacken och de civila offren för denna på
sjukhuset al-Razi. Trots att västmedier som Dagens Nyheter, STV&SR eller CNN
inte har reportrar på plats, utan pliktskyldigt citerar al-Qaedaorganisationer
som ”De Vita Hjälmarna”, publicerar de nästan aldrig den syriska sidans
uppfattningar och än mindre de autentiska filmer eller reportage som bandas
direkt från slagsfältet. Som i den följande video nedan: