”De är terrorister”! Israels säkerhetsminister om de 496 politiska fångarna i Flottiljen
Ännu en sio-nazi-fascist som bör ställas inför den Internationella Brottsmålsdomstolen, `Polacken´s säkerhetsminister Ben Gvir.
Se videon: 
https://vimeo.com/1124197814

 

Israels
säkerhetsminister om de 496 politiska fångarna i Flottiljen: ”De är terrorister”!

Av Dick Emanuelsson

Den israeliske fascisten BEN GVIR karaktäriserade i följande video de 496 kidnappade
humanisterna från Global Sumud-flottiljen som ”terrorister”, innan de fördes bort
till fängelset. Gvir är säkerhetsminister i den efterlyste krigsförbrytaren
Benjamin `Polacken´ Netanyahus regim, och har ansvar för bland annat polis- och
fängelsemyndigheten. Med andra ord, inte vilket blåbär som helst.

Det är en syn nästan likvärdig den när fascisten Trump deporterar
latinamerikanska migranter till skräckfängelset i El Salvador där Trumps
allierade, Nayib Bukele beordrar personal att raka huvudena innan de placeras i
celler för 20 personer. För tjänsten får Bukele sex miljoner dollar per år. I
detta koncentrationsläger har närmare 500 fångar dödats de senaste åren.
Hollywoods spelfilmer om Alcatraz och liknande är bara blåkopior på
verkligheten.

Nu har du chansen att öppna truten,
Stenergard, du ville ju ”sanktionera extremistministrar”. Eller väntar du på ”juridisk
expertis” för att utröna om det i själva verket är Greta, Lorena, Skarsgård och
de övriga nio i den svenska delegationen som är, som Ben Gvir hävdar, ”terrorister”?

Och var är Nooshi Dadgostar och hennes politiske mentor Sjöstedt,
har de gått och gömt sig? Är de lika rädda som Stenergard att uttala sig om
kidnappningen av de 500 humanitära internationalisterna?

Visserligen blev det uppenbart för en vecka sedan i SR:s podd om ”röda
linjer
”, att Dadgostar inte hyste den minsta sympati för den av
palestinarörelsen älskade Lorena Delgado, som Dadgostar och hennes VU,
med idel ”feminister” hade förberett ett uteslutningsärende för, när hon hånfullt
kallade sin före detta partikamrat för ”en individ”.

Men, bästa partiledare (v), det går att göra bot och bättring. Många av
dina partimedlemmar är på Odenplan varje lördag och låt dem inte registrera
ännu en besvikelse och eftergift för den sionistiska lobbyn i och utanför
Sverige!

 

Mer än arvode från Kamala Harris´ presidentvalkampanj, kanske V-ledaren i stället borde kampanja för det palestinska folket. Hur många gånger har hon stått på Ukra-demonstrationer och hur många gånger har hon och riksdagsgruppen tryckt på voteringsknappen för att elda på krigsbrasan i Ukraina?


Netanyahus politiska
fångar inleder en hungerstrejk

Enligt Press-TV
har flera av aktivisterna från Global Sumud Flotilla inlett en hungerstrejk
sedan de kidnappades och bortfördes av israeliska marinstyrkor på
internationellt vatten medan de försökte ta humanitärt bistånd till Gaza och
bryta Israels blockad av enklaven.

På fredagen sade den internationella kommittén för att bryta belägringen av
Gaza i ett uttalande att flera aktivister ”meddelade att de har inlett en
öppen hungerstrejk
”.

Tillkännagivandet kommer när den israeliska militären bordade den sista
båten i den globala Sumudflotilljen, en gång en flotta med 44 fartyg.