Problemet här är, som jag ser det, att Dror blandar ihop palestinafrågan med Vänsterpartiets interna arbete. Palestina behöver stöd av en enhetsfront. En rörelse där alla är välkomna, nästan oavsett partitillhörighet. Nästan – fascister och rasister är inte välkomna. Men det betyder inte att vi skall ta oss rätten att bestämma vem som får vara medlem i ett parti. Om V anser att Lorena förverkande partiets förtroende får det stå för partiet. Hon är välkommen i palestinarörelsen. I en palestinarörelse som stödjer kampen för ett demokratiskt Palestina med lika rättigheter för alla, oavsett religion och etnicitet.
Däremot kan Dror, liksom jag själv, reagera internt i Vänsterpartiet angående uteslutning av Lorena.